Danmarks største netværk af lokale og digitale ugeaviser

kontakt@vores-mediehus.dk

Optimér din virksomheds SEO

Introduktion: Optimér din virksomheds hjemmeside med SEO

Gør det nemmere for Google-brugerne at finde frem til din virksomheds hjemmeside

Der er meget at sætte sig ind, når det kommer til online markedsføring og sjældent har der været så mange kanaler at holde styr på! Vi har skrevet en række guides, der skal hjælpe dig med at holde styr på de forskellige former for online markedsføring.

Vi starter ud med det første tip: SEO / søgemaskineoptimering af din hjemmeside!

For at tiltrække brugere til din virksomheds hjemmeside, er det vigtigt, at siden er opdateret i forhold til de seneste trends og her er SEO ingen undtagelse. Som et online værktøj, der er vundet frem gennem nyere tid, er dette et stærkt redskab til at øge synligheden på de forskellige søgemaskiner, særligt Google.

Læs også vores indlæg: Hvad er SEO?

Her handler det om at optimere for selve personen, der søger og ikke for selve søgemaskinen. Her giver vi dig en tjekliste med de hovedelementer, du skal have styr på, når du begiver dig ud i at arbejde med SEO, der kan opdeles i de to områder:

On-page SEO: Teknisk struktur og indhold
Off-page SEO: Linkbuilding

On-page delen er i særdeleshed dét, der hjælper til at give hjemmesiden en gevaldig forbedring over for brugerne, alt imens det stiller søgemaskinerne tilfreds.
Her gælder det især brugen af nøgleord, såsom sidetitler, rubrikker og billeder.

Det er elementer, som disse, der giver sidens besøgende en sammenhængende brugeroplevelse. Det er, overordnet set, vigtigt, at din hjemmeside byder på en masse værdiskabende indhold og at dette indhold bliver opdateret løbende.

Off-page delen har til formål at forbedre din hjemmesides overordnede ‘autoritet’ på internettet. Kort fortalt, foregår dette ved hjælp af backlinks – når andre hjemmesider linker til din hjemmeside. Forklaret på en simpel måde, betyder det, at andre hjemmesider linker til din side, og at I dermed udtrykker autoritet og troværdighed over for Google.
En god sammenligning er, når folk liker dit opslag på Facebook eller andre sociale platforme, så alle andre Facebookbrugere kan se, at du har lavet noget indhold af værdi.

Følg med i de kommende blogindlæg og bliv klogere på, hvordan SEO-værktøjerne kan hjælpe brugerne med at få øje på dig og din virksomhed på nettet!

Kontakt os gerne på: